For produsenter og importører
Sider og vinmakere, importører, restauranter og presse mm er invitert til Bergen denne helgen, dvs mange muligheter til å få nye kontakter og venner.
Det vil bli anledning for Horeca til å besøke festivalen alene en time før publikum slippes inn.
Billetter er endelig sluppet for publikum, påmelding for produsenter er åpnet. Det er meget begrenset antall av begge deler, så man bør melde sin interesse fort.
Hvordan kan jeg delta på Bergen Bobler, hva koster det og slikt?
Det er begrenset med plasser på messen, så man bør hive seg rundt om man har lyst på en av plassene.
Vi ønsker å lage en messe som fokuserer på produktene og de som skjenker dem og ikke på store reklameplakater, dill dall og staffasje. Festivalen lager skilt til hver utstiller, og et kart til gjestene slik at de enkelt finner frem.
**Pris for deltakelse:**
Deltakeravgiften er 3000 NOK pluss mva (25%) per bord.
Om man ønsker kan man kjøpe flere bord- ta kontakt om dette er aktuelt.
**Dette er inkludert:**
Et bord til utstilling av flasker
Glass til smaking
Bøtte med is
Profilering på hjemmeside og øvrige sosiale medier.
Inngang på interne arrangementer .
Fredag blir det meet, greet and eat på Hoggorm, og i privat lokale så det blir en bottleshare. Ta med deg noe du vil vise frem og dele med kolleger og gjester. (Pizza spanderer Nordic Pack!)
Lørdag samles vi til etterfest og hygge etter festivalen, offisielle etterfesten er på Rommet vegg i vegg.
**Forpliktelser for utstiller:**
Utstilleren må selv sørge og stå for egne bobler, nødvendig personale og utstyr til sitt bord. Det er i utgangspunktet kun flasker som godtas på stand.
Erfarne utstillere sier at 6-8 er nok av hvert type produkt. Den som sjenker er selv ansvarlig for mengden som serveres, men som regel skal gjestene få en smak, ikke et fullt glass.
Utstilleren er ansvarlig for egne reise- og oppholdsutgifter.
Å sende promo materiale i god tid før festivalen.
Minst 3 bilder av produsenten /gård e.l lign, uten glass/flasker/ objekter som kan komme i konflikt med alkoholloven. (Produsent lanseres ikke før dette er sendt oss. )
**Betalingsvilkår:**
Deltakeravgiften faktureres ved inngåelse av kontrakten og må betales så fort som mulig.
Beløp for stand (3750 inkl mva) kan også betales til
Knt nr 3626.65.35079
Merk med navn på importør/ produsent.
Betaler man tidlig blir man sluppet tidlig til festivalen.
**Signatur:**
Ved skriftlig eller muntlig påmeldings bekrefter utstilleren å ha lest og akseptert vilkårene i denne kontrakten.
Send en mail til thomas@festikjeften.no eller melding til 95878179 med navn, firma, telefonnummer, mailadresse og type produkter for å melde deg på.
Sted: Hallen, USF Verftet, Bergen
Dato: Lørdag 9. august 2025
Tid: Horeca: kl. 14:00 |
Publikum: kl. 15:00–18:00
Aldersgrense: 18 år
Festivalen arrangeres som et samarbeid mellom USF Verftet, Kippers, Fest i Kjeften og Foreningen for mat- og drikkekultur. Festivalen mottar støtte fra Agenda Vestland.
Festivalsjef er Thomas Digervold
Thomas Digervold
+47 958 78 179
digervold@gmail.com